loading...
بارسایی ها
محمد رضا بازدید : 12 پنجشنبه 28 اسفند 1393 نظرات (0)

لیونل مسی شب گذشته با ارائه نمایش خیره کننده خود را آماده حضور در ال کلاسیکو یکشنبه شب کرد؛ نمایشی که در صورت تکرار می تواند آنجلوتی و شاگردانش را با خطری جدی مواجه کند.

 

شب گذشته، شبی بود که حتی گواردیولا هم نمی توانست خوشحالی اش را مخفی کند. این مربی کاتالونیایی برای اولین بار پس از خروجش از نیمکت مربی گری بارسلونا در سال 2012، بار دیگر به نوکمپ بازگشته بود و اگرچه که برای آنالیز بازی یکی از حریفان احتمالی بایرن مونیخ در مرحله یکی چهارم نهایی آمده بود، با این حال نیز مثل روز روشن بود که مسحور نمایش خیره کننده نابغه آرژانتینی بارسا شده است.

 

 

گواردیولا پس از لایی زیبای مسی به میلنر به وجد آمده و شگفت زده شد. او در حالی که کاملاً محو درخشش شاگرد سابقش شده بود به نشانه تعجب از این حرکت زیبا، دستانش را در جلوی صورتش قرار داده و صحنه ی جالب توجه ای را رقم زد. همچنین پس از این مسی با شکوه و عظمت خاصی پا به توپ شده و پاس گل دیدنی را برای راکیتیچ مهیا کرد، به نشانه قدردانی از این فوق ستاره ایستاد و لباس خود را بر روی دهانش کشید؛ عملی که بدون شک انجام داد تا کسی فریاد کشیدن او از سر خوشحالی و یا تمجید او از برترین بازیکنان جهان را نبیند و نشنود.

 

اما کیست که او را سرزنش کند؟ پس از اینکه بارسلونا در نوامبر سال 2010 موفق شد با 5 گل مادرید را در نوکمپ درهم بکوبد، از پپ سال پرسیده شد که آیا این بهترین عملکرد مسی برای بارسلونا بوده یا نه؟ او پاسخ داد: «مسی همیشه بهترین و کاملترین بازیکن است».

 

 

اما 4، 5 سال بعد، اکنون او بدون شک می تواند بهترین عملکرد این نابغه فوتبال را شهادت دهد. در مقابل سیتی، ستاره خط حمله بارسا در همه جای زمین حضور داشت و نقش موثری در بهترین عملکرد فصل آبی و اناری پوشان ایفا کرد. ستاره 27 ساله بارسا که در پی از دست دادن پنالتی در دقیقه پایانی بازی رفت بسیار با انگیزه به نظر می رسید، با پاسهای دقیق، دید عالی و دریبلهای مسحور کننده خود تیم من سیتی را تکه پاره کرد.

 

در نیمه اول، یکی از حرکتهای دیدنی مسی توسط نیمار هدر رفت، اما راکیتیچ با چیپ دیدنی خود پاسخ دید عالی او را به نحو احسن داد. این در حالی بود که مسی دو ضربه آزاد بسیار تماشایی نیز راهی دروازه هارت کرد که با اختلاف بسیار کمی بر روی سقف دروازه فرود آمدند.

 

اینها باعث شد تا گواردیولا در بین دو نیمه طی مصاحبه ای با رادیو کاتالونیا عنوان کند: «مسی خوب است، خیلی خوب! دیدن بازی او واقعاً لذت بخش است».

 

 

اما نیمه اول تنها گوشه ای از عملکرد فوق العاده مسی را نشان داد. او در نیمه دوم نزدیک بود یک گل زیبای دیگر به مجموعه رو به افزایش گلهای دیدنی خود اضافه کند، اما پس از دریبلی زیبا و به تو زدن، ضربه اش از روی خط دروازه توسط هارت بازگشت داده شد.

 

قبل از شروع مرحله یک شانزدهم نهایی، عده ای بر این باور بودند که ارائه پیشنهادی مطلوب از سوی سیتی می تواند مسی را مجاب کند تا به عضویت مدافع کنونی عنوان قهرمانی لیگ جزیره درآید، اما او با چنین فرمی هرگز و هرگز نمی خواهد که باشگاه بارسلونا را به مقصد هیچ باشگاه دیگری ترک کند و اگر چنین نیز باشد هوادارانی که شب گذشته نود دقیقه نام او را فریاد می زدند به نشانه اعتراض برخواهند خواست تا چنین انتقالی رخ ندهد.

 

واضح است که چنین اتفاقی به زودی رخ نمی دهد. تیم منچستر سیتی به وضوح پیشرفت خاصی نسبت به سال گذشته که در مجموع 4-1 بازنده شده بود، نداشت و این در حالی است که شاگردان انریکه از 30 بازی آخر خود در رقابتهای مختلف، 27 پیروزی کسب کرده اند و همانگونه که گواردیولا پس از این بازی گفت، هیچ کلمه ای برای توصیف مسی نمی توان یافت.

 

با این وجود، سرمربی آبی و اناری پوشان نیز پس از این مسابقه عنوان کرد: «همه می دانیم که مسی کیست. او بدون شک نه تنها بهترین بازیکن فعلی جهان، بلکه بهترین بازیکن تاریخ است. خوش شانس هستیم که او را در اختیار داریم».

 

 

بازی بعدی بارسا در روز یکشنبه و مقابل رئال مادرید است و با توجه به چنین شواهدی، قهرمان جهان و اروپا کار سختی در پایتخت کاتالونیا در پیش خواهد داشت. لوس بلانکوس نه تنها باید بارسلونا را شکست دهند تا دوباره صدر نشین لالیگا شوند، بلکه باید به نوعی مسی را در بهترین فرم خود مهار کنند که خود کار بسیار دشواری است.

احسان بازدید : 14 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

در حقیقت یوونتوس نیز به صورت جدی شرایط خرید وی را دنبال می کند و یکی از رقبای جدی رئال برای خرید این هافبک با استعداد است. وکیل این بازیکن ادعا می کند که در حال حاضر شانس پیوستن وراتی به این تیم ایتالیایی بیش از رئال است. بارسا دیگر مشتری اوست. برایدا، مدیر ورزشی جدید این تیم می خواهد که وراتی جوان را راهی نیوکمپ کند.

این در حالیست که ریگیتانو، ایجنت ایتالیایی اعتقاد دارد که این بازیکن قطعا ادامه دوران فوتبالش را در رئال بازی خواهد کرد چرا که رابطه خوبی با آنچلوتی دارد. گفته می شود که پی اس جی در ازای فروش وی 55 میلیون می خواهد.

احسان بازدید : 9 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

لوئیز انریکه دو زمان قدرتمندانه را در تیم بارسلونا پشت سر گذاشته است. بارسا برای اولین بار از ماه نوامبر تا اواسط ماه دسامبر در تمامی مسابقات پیروز شد. آن ها با غلبه بر تیم های آژاکس، آلمریا، سویا، آپوئل، والنسیا، هوئسکا، اسپانیول و پاریسن ژرمن این موفقیت را به دست آوردند.

این راه موفقیت آمیز در دیدار برابر رئال مادرید قطع شد و سپس بارسلونا در یک دیدار عجب در نیوکمپ شکست را برابر سلتاویگو پذیرفت. پس از آن بارسا به رده دوم جدول سقوط کرد تا به بازی به رئال سوسیداد در آنتوئنا رسید. 

اما پس از شکست تلخ برابر سوسیداد، بارسلونا تا به امروز در 10 بازی پیاپی موفق شده با پیروزی زمین مسابقه را ترک کند، دیدارهایی که برخی بسیار دشوار هم بوده اند. سه مرتبه برابر الچه، سه مرتبه برابر اتلتیکو مادرید، دو بار برابر ویارئال و پیروزی برابر لاکرونیا در ریازور و بیلبائو در سن مامس.

در همین حال اگر بارسلونا امروز در نیوکمپ برابر لوانته به برتری دست پیدا کند، می تواند رکورد تیم پپ گواردیولا را که در فصل 2008-9 در ده بازی پیاپی به برتری رسیده بود بشکند. 

البته قابل ذکر است رکورد پیروزی های پیاپی باشگاه بارسلونا هم چنان برای تیم فرانک ریکارد است که در فصل 2005-6، موفق شد 18 پیروزی متوالی را به دست آورد.

احسان بازدید : 15 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

بارسا امشب در نیوکمپ میزبان لوانته خواهد بود و چنانچه در این بازی به برتری برسد، یازدهمین پیروزی پیاپی خود را به دست می‌آورد. بارسا فصل ۰۹-۲۰۰۸ را خوب آغاز نکرد اما در نهایت با هدایت «پپ گواردیولا» موفق شد سه جام ببرد. اکنون مربی پیشین سلتاویگو در آستانه نزدیک شدن به رکورد سرمربی پیشین این تیم است.

آبی و اناری پوشان اگر امشب برنده شوند، یازدهمین پیروزی پیاپی خود را جشن خواهند گرفت و به رکورد شش سال پیش گواردیولا خواهند رسید.

بر پایه گزارش مارکا، علاوه بر ۱۰ پیروزی پیاپی - پنج پیروزی در لیگ و پنج پیروزی در جام حذفی - مردان لوییس انریکه ۳۷ گل به ثمر رسانده و هشت گل خورده‌اند. این تیم نه تنها در آستانه راهیابی به دیدار پایانی جام حذفی اسپانیا قرار دارد، در کورس قهرمانی لالیگا هم هست.

احسان بازدید : 14 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

گروهی از خبرنگاران و نشریات حوزه ‫موتوراسپرت‬ شایعه کرده بودند که ردبول، دوازدهمین زمان سریع را در خرز ثبت کرده بود و از همین رو، اتومبیل جدید آنها در مقایسه با فصل گذشته کندتر است.

 
اما مارکو در اینباره توضیح داد و شایعات را رد کرد.او گفت: در تست اول تلاش داشتیم اتومبیل را به حرکت درآوریم. در هر زمینه‌ای خیلی محافظه کار رفتار کردیم. حقیقت این است که هنوز اتومبیل تمام و کمال به راه نیوفتاده است.
 
وی ادامه داد:با ترکیب قطعات قدیمی و جدید در پیست حضور داشتیم و قدرت موتور هم صد درصد در اختیارمان نبود.در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز فصل جدید در ‫ملبورن‬ باقی مانده است، مارکو عنوان کرد در تست‌های ‫بارسلونا‬ ردبول یک دنده جلو می‌زند.
 
مارکو افزود: دیگر باید تلاش کنیم تا به سرعت اتومبیل افزوده شود. اگر این طور نشود، در ملبورن سرعت کافی برای رقابت نخواهیم داشت.البته این حرف‌ها به معنای این نیست که ما در تکاپو و نگرانی هستیم. من واقعاً باور دارم اتومبیل خوبی را طراحی کرده‌ایم. مارکو در ادامه صحبت‌هایش گفت ردبول حداقل باید تا گرندپری ‫چین‬ منتظر آپ‌دیت‌های ‫رنو‬ باشد.
احسان بازدید : 19 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

نیمار در تابستان 2013 با انتقالی 57 میلیون یورویی از سانتوس به بارسا ‏پیوست اما بعدا مشخص شد که این انتقال با مبلغ 86 میلیون یورو انجام شده و جنجال های حاصل از آن، ‏باعث استعفای ساندرو روسل شد.‏


بارتومئو امروز در دادگاهی که برای مشخص شدن وضعیت مالیات مبلغ در نظر گرفته نشده آن انتقال ‏تشکیل شد، حضور پیدا کرد و ادعا کرد که تمام مراحل آن انتقال زیر نظر روسل صورت گرفته و خود او ‏باید پاسخگوی ابهامات آن باشد.‏او در دادگاه گفت:" من به آنها گفتم که این انتقال باید با کمترین ریسک صورت بگیرد اما فکر می کنم ما ‏در این انتقال مبلغ بیش از اندازه پرداخت کردیم."‏


بارتومئو اولین رئیس باشگاه بارسلوناست که به دلیل چنین اتهامی در دادگاه حضور پیدا می کند.‏در بیانیه باشگاه بارسلونا هم آمده است:" رئیس بارتومئو در مورد همه مواردی که از او سوال شد، پاسخ ‏داد. به ویژه در مورد درستی حساب های باشگاه در مورد پرداخت مالیات ها صحبت کرد. او تاکید کرد که ‏خودش و باشگاه هیچ گاه قصد فریب دادن اداره مالیات را نداشتند."‏

احسان بازدید : 10 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

جرمی متئو مدافع میانی فرانسوی  و 30 ساله باشگاه بارسلونا که تابستان گذشته با قراردادی 20 میلیون یوروئی به جمع شاگردان لوئیز انریکه اضافه شده بود. پس از عدم نمایش هایی درخشان در مسابقات ابتدایی و مصدومیت چند هفته ای از ناحیه پاشنه آشیل، حال با ابراز خوشحالی از بازگشت دوباره به ترکیب آبی اناری ها از پشت سرگذاشتن آن دوره نه چندان قابل قبول سخن می گوید.

"از همان ابتدای ورودم به تیم احساس راحتی می کردم، اما در مقاطعی از بازی های ابتدایی کمی اعتماد به نفس خود را در بازی ها از دست داده بودم. قبول دارم که بازی های ابتدایی من برای بارسا آن چنان خوب نبود، اما روزهای بد سپری شده و احساس می کنم که بار دیگر به شرایط آرمانی خود نزدیک شده ام.

"از بازی خود برابر ویارئال رضایت دارم. تیم در آن مسابقه عملکرد قابل قبولی داشت. ما برای رسیدن به دروازه آن ها در نیمه نخست بسیار صبور بودیم و اگر چه کار دشواری بود، اما در نهایت توانستیم که نتیجه دلخواه را به دست آوریم."

محمد رضا بازدید : 20 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (1)

اختصاصی سایت



تعداد بازی ها : 7

تعداد برد ها : 7

درصد برد در بازی ها : 100%

گل خورده : 4

میانگین گل خورده در هر بازی : 6/0 گل

تعداد کلین شیث (بازی بدون گل خورده) : 4 بازی

گل های خورده از روی نقطه پنالتی : 1 گل

میانگین حفظ توپ : 71%

تعداد تکل ها : 149

تعداد تکل های موفق : 119

تعداد پاس ها : 4700 پاس

تعداد پاس های موفق : 4125 پاس موفق

میانگین پاس در هر بای : 58/78 تعداد پاس در هر مسابقه

تعداد شوت : 101

شوت در چارچوب : 53

تعداد گل ها : 28 گل

میانگین گل های زده در هر بازی :4 گل

تعداد گل های با پای راست : 14 گل

تعداد گل های با پای چپ : 10 گل

تعداد گل های با ضربه سر : 3 گل

تعداد گل های یه طریق دیگر : 1 گل

میانگین گل در دقایق : هر 5/22 دقیقه یک گل

تعداد گل های زده شده از درون محوطه جریمه : 21 گل

تعداد گل های زده شده از بیرون محوطه جریمه : 5 گل

تعداد گل های زده شده از روی ضربات ایستگاهی : 2 گل

تعداد پنالتی های به دست آمده : 4 پنالتی

تعداد پنالتی های گل شده : 2 پنالتی

تعداد پنالتی های گل نشده : 2 پنالتی

احسان بازدید : 8 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

بارسلونا موفق شد با برتری 3 بر یک برابر ویارئال گام بلندی برای صعود به دیدار نهایی کوپا دل ری بردارد. آندرس اینیستا هافبک طراح بارسلونا که عملکرد خوبی برابر زیر دریایی‌های زرد از خود به نمایش گذاشت گفت: تیم ما از همان ابتدا ابتکار عمل را در دست گرفت و توانست بازی خوب و روانی را به نمایش بگذارد. درست است که خیلی دیر به گل اول رسیدیم ولی من هیچوقت به توانایی هایمان شک نکردم و می‌دانستم که اگر می‌توانستیم گل اول را به ثمر برسانیم در ادامه بهتر می‌شویم و می‌توانیم اختلاف را بیشتر کنیم.

 

هافبک بارسلونا ادامه داد: وقتی تیم حریف توانست گلزنی بکند و بازی را به تساوی بکشاند نیز نترسیدیم و تنها یک دقیقه بعد توانستیم گل دوم را به ثمر برسانیم و در ادامه با به ثمر رساندن گل سوم خیالمان برای بازی برگشت راحت شد.

 

بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا باید برابر منچستر سیتی به میدان برود.

 

اینیستا در گفت‌وگویی که با روزنامه مارکا اسپانیا داشت، گفت که او و هم‌تیمی‌هایش نه از منچسترسیتی و نه از هیچ تیم دیگری نخواهند ترسید: "از رویارویی با هیچ تیمی ترس نداریم. وقتی در لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌روی پی‌ می‌بری که کار سختی پیش رو داری و با حریف آسانی روبه‌رو نیستی. دیدار حساس و هیجان‌انگیزی پیش رو داریم. منچسترسیتی یکی از قوی‌ترین تیم‌های حال حاضر اروپاست. نتایج قرعه کشی این شد که ما باید با آنها در یک هشتم نهایی به میدان برویم. کاملا آماده این دیدار هستیم و هیچ‌گونه ترس و دلهره‌ای نداریم.

 

یحیی توره در سال 2009 با پیراهن بارسلونا در کنار آندرس اینیستا به میدان رفت و موفق شد با این تیم شش جام به دست آورد. او در سال 2010 به منچسترسیتی رفت و الان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم است. اینیستا در پاسخ به این سوال که تاثیرگذارترین افراد در زندگی فوتبالی او چه کسانی بوده‌اند، گفت: در کودکی علاقه زیادی به پپ گوآردیولا و مایکل لادروپ داشتم. آنها الگوهای من بودند. خوشبختانه رویای دوران کودکی‌ام برآورده شد و چهار سال پر از شادی و موفقیت را با گوآردیولا سپری کردم. من مدیون گوآردیولا هستم. او تاثیر زیادی در رسیدن من به این جایگاه داشت.

 

پیکاسوی فوتبال اسپانیا علاقه زیادی به کار کردن با بچه‌ها و آموزش آنها دارد. او گفت: علاقه زیادی به تدریس برای کودکان دارم و حتی مدرک آن را هم کسب کردم اما فوتبال زندگی من را دستخوش تغییر قرار داد.

 

تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی در دیدار فینال با یک گل هلند را از پیش رو برداشت و جام قهرمانی را بالای سر برد. تک گل لاروخا را در این دیدار آندرس اینیستا به ثمر رساند. این هافبک طراح می‌گوید گلی که برابر هلند به ثمر رساند مهم‌ترین گل دوران حضور او در مستطیل سبز است: "گل بسیار حساسی به ثمر رساندم؛ چرا که باعث شد اسپانیا جام قهرمانی را بالای سر برد. بدون شک حساس‌ترین گل دوران ورزشی‌ام بود. البته نباید فراموش کنم گلی هم که برابر چلسی در نیمه نهایی لیگ قهرمان اروپا در سال 2009 به ثمر رساندم، بسیار لذت‌بخش بود."

احسان بازدید : 31 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

بارسلونا پیروزی ارزشمندی را د رجام حذفی اسپانیا به دست آورد. آبی-اناریها در دور رفت یک چهارم نهایی کوپا دل ری در ورزشگاه خانگی خود از اتلتیکو مادرید پذیرایی کردند. شاگردان لوئیس انریکه کار سختی برابر اتلتیکو مادرید داشتند و بازی راحتی برای آنها پیش بینی نمی شد چرا که تیم دوم شهر مادرید هفته قبل توانسته بود رئال پرستاره را با شکست مواجه کند.

بارسلونا در دیدار برابر اتلتیکو مادرید بازی خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت هم توانست با تک گلی که لیونل مسی در دقیقه 85 به ثمر رساند به پیروزی برسد تا با امیدواری بیشتری پای به دیدار برگشت در ویسنته کالدرون گذارد.

دیدار برگشت دو تیم چهارشنبه هفته آینده در مادرید برگزار می شود. در گزارشی می خواهیم عملکرد بازیکنان دو تیم را بررسی کنیم و به آنها نمره دهیم تا نشان دهیم که کدام یک از این  بازیکنان شب خوبی را پشت سرگذاشت و نخست از بازیکنان بارسلونا شروع می کنیم.

احسان بازدید : 57 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

بارسلونا با پپ گواردیولا دوران بسیار خوبی را سپری کرد. این مربی اسپانیایی توانست با زنده کردن تیکی تاکا که یوهان کرایف پایه گذار آن بود بهترین نتایج را به دست آورد. او در چهار سالی که هدایت آبی-اناریها را برعهده داشت 14 جام به دست آورد تا به عنوان بهترین سرمربی تاریخ آبی-اناریها انتخاب شود.

گواردیولا با 14 جامی که به دست آورد به پرافتخاترین مربی این باشگاه اسپانیایی هم تبدیل شد. تیم گواردیولا بهترین بازیها را به نمایش می گذاشت و بسیاری این تیم را بهترین تیم تاریخ فوتبال جهان دانستند. سرآلکس فرگوسن وقتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا بازی را واگذار کرد در اعترافی جالب که بیانگر درماندگی او رویارویی برابر شاگردان گواردیولا بود اعلام کرد که بارسلونا بهترین تیمی است که تا الان با آن بازی کرده است.

وقتی مربی مانند فرگوسن چنین سخنی را درباره بارسلونا بر زبان می آورد نشان می دهد که حداقل آبی-اناریها یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال جهان بوده اند. دوران گواردیولا در آبی-اناریها عصر طلایی تیکی تاکا بود. به عبارت دیگر تیکی تاکا در دوران پپ به اوج خود رسید. همه می دانستند که بارسلونا چگونه بازی می کند با این حال ترسی که از این تیم وجود داشت باعث شده بود تا آبی-اناریها قبل از هر بازی بنده باشند البته این بدین معنا نبود که تیمی وجود ندارد که برابر بارسلونا به پیروزی برسد. ژوزه مورینیو طغیان گر تیکی تاکا به شمار می آید. این مربی پرتغالی با بازی دفاعی بسته و چشم بستن به ضد حملات توانست بارسلونا را از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف کند و اعلام کند که دوران تیکی تاکا به پایان رسیده است و حق با آقای خاص هم بود.

گواردیولا تیکی تاکا را به اوج خود رساند اما هر صعودی سقوطی هم دارد بسان فواره ای از آب که هر چه بالاتر رود باید فرود آمدنی را برای آن هم تصور کرد. گواردیولا به هر دلیلی بود که از آبی-اناریها جدا شد. خود او اینگونه اعلام کرد که دیگر خسته شده بود و چیزی برای گفتن و ارائه نداشت اما موضوع عمیق تر و ژرف تر از این چیزی بود که گواردیولا بر زبان آورد چرا که او مربی است که همواره چیزهای زیادی برای گفتن داشت. آرین روبن ستاره هلندی بایرن مونیخ درباره گواردیولا می گوید که او دیوانه تاکتیک است تا جایکه شب ها هم خواب تاکتیک می بیند و در ذهن برنامه مرور می کنند. بنابرین خستگی دلیل جدایی سرمربی آبی-اناریها از این تیم نبود.چه بسا او به این نتیجه رسید بود که تیکی تاکای او دیگر برای همه شناخته شده است و او چون ابزار لازم را برای تغییر نداشت تصمیم گرفت از این تیم جدا شود تا همواره چهره محبوب نوکمپ باقی بماند.

بارسلونا بعد از گواردیولا دیگر نتوانست دوران خوبی را سپری کند. ویلانووا می توانست با آبی-اناریها نتایج خوبی به دست آورد اما بیماری به او مجال نداد. آبی-اناریها خراردو مارتینو را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند اما این مربی آرژانتینی فصل بسیار بدی را پشت سرگذاشت و بارسلونا فصل قبل نتوانست عنوان قهرمانی را در هیچ جامی به دست آورد. سبک بازی آبی-اناریها برای همه رو شده بود. این تیم توپ و میدان را در اختیار می گرفت و مدام توپ را به حرکت در می آورد اما نمی توانست گلزنی کنند یا اگر هم به گل می رسید خط دفاعی این تیم آنقدر ضعیف بود که گل های زده را بر باد می داد.

آبی-اناریها دست بک دامن لوئیس انریکه زدند و امیدوار بودند که با این مربی جوان بتوانند دوران طلایی پپ گواردیولا را دوباره زنده کنند اما به نظر می رسد که انریکه هم مرد این ماموریت سنگین نیست. تیم انریکه در ابتدا نشان داد که می تواند در جام های مختلف از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی باشد اما پیروزیهای این تیم تداوم زیادی نیاورد و شکست برابر رئال مادرید و پاری سن ژرمن این تیم را در بحران فرو برد. لوئیس انریکه بدترین دوران را پشت سرگذاشت. تیم او خوب نمی توانست نتیجه گیرد و گذشته از آن مشکلات داخلی هم باعث شده بود تا روز به روز انتقاد از انریکه زیاد شود و همه او را شایسته مربیگری در ابی-اناریها ندانند.

انریکه مدام در حال تغییر دادن ترکیب تیمش بود و به نظر می رسید که او به شناخت خوبی از بازیکنان نرسیده است اما در چند بازی است که بارسلونا هم فوتبال زیبایی را به نمایش می گذارد و هم به پیروزی می رسد. کسب دو پیروزی پیاپی آن هم برابر تیم بزرگی چون اتلتیکو مادرید اصلا آسان نیست. شاگردان دیگو سیمئونه آنقدر قوی هستند که در فصل جاری سه بار برابررئال مادرید به پیروزی رسیده اند اما آبی-اناریها برای دومین بار پیاپی در دو هفته اخیر است که برابر اتلتیکو مادرید به پیروزی می رسند و ثابت می کنند که دوران بحران را پشت سرگذاشته اند.

بارسلونا بعد از جدایی گواردیولا یک مشکل اساسی داشت و آن اینکه مالکیت توپ این تیم زیاد فایده نداشت و این تیم نمی توانست به گل برسد. آبی-اناریها در دوران لوئیس انریکه هم با چنینی مشکل مواجه شده اند. به عنوان مثال این تیم در دیدار برابر رئال سوسیداد مالکیت توپ و میدان را به کلی در اختیار داشت اما نتوانست به گل برسد و در نهایت هم این شاگردان دیوید مویس بودند که با یک گل بازی را به سود خود به پایان رساندند. این یک چالش جدی برای انریکه بود. او در دیدار برابر اتلتیکو مادرید هم با چنین مشکلی مواجه شد اما گل دقیقه 85 لیونل مسی باعث شد تا آبی-اناریها پیروزی ارزشمندی را به دست آوردند تا با امیدواری بیشتری پای به دیدار برگشت گذارند.

انریکه در اظهار نظری درست و بجا تاکید کرد که تنها پیروزی می تواند فضای موجود در بارسلونا را آرام کند. این سخن او بسیار درست است. پیروزی نشان می دهد که آبی-اناریها در مسیر درستی گام برمی دارند. این دومین پیروزی برابر تیم بزرگی چون اتلتیکو مادرید است. اتلتیکو مادرید با دیگو سیمئونه نه تنها از بهترین تیم های حال حاضر فوتبال اسپانیا است بلکه از آماده ترین تیم های فوتبال اروپا هم هست و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل قبل هم گویای همه چیز است.

دیدار بارسلونا برابر اتلتیکو مادرید یک نکته دیگر را هم روشن کرد و آن اینکه ستاره های افول کرده بارسلونا در حال بازگشت به روزهای اوج خود هستند. مدتها بود که بازی خوبی را از آندرس اینیستا  ندیده بودیم اما او در دیدار برابر اتلتیکو مادرید بازی زیبایی را به نمایش گذاشت و این بهترین خبر برای آبی-اناریها است. لیونل مسی و ایوان راکتیچ هم نشان دادند که همان بازیکنانی خواهند شد که هواداران دوست دارند.

نکته جالبی که در دیدارهای اخیر بارسلونا به چشم می آید به ثمر نشستن تلاش این تیم در مالکیت توپ است. یکی از جدی ترین مشکلات آبی-اناریها در دو سال اخیر این بوده است که آنها اگر چه مالکیت توپ را در اختیار  می گیرند اما این مالکیت توپ نتیجه منفی دارد و آنها در نهایت نمی توانند از آن استفاده کنند. به نظر می رسد که انریکه در حال حل کردن این مشکل است. آندرس اینیستا،ایوان راکتیچ و لیومل مسی می توانند نقش کلیدی در این موضوع داشته باشند. لیونل مسی با حرکت زیاد به کنارها و همکاری با دنی آلوس می تواند خطرناک از قبل باشد. این بازیکن آرژانتینی در یکی دو فصل اخیر کم تحرک تر در زمین بوده است و همین باعث افت او شده بود اما مسی در چند بازی اخیر همکاری خوبی با دنی آلوس و ایوان راکتیچ دارد و مدام در حال حرکت به کنارها است. از طرف دیگر نیمار هم با حرکات ویرانگر خود از کنارها می تواند دروازه هر تیمی را تهدید کند. آبی-اناریها با این تاکتیک می توانند تیکی تاکا را در سبک جدیدی ارائه دهند و دوباره آن را احیا کنند.

دیگو سیمئونه مربی است که سبک مورینیو را بهتر از خود استادش به نمایش می گذرد. او پی برده بود که لیونل مسی و نیمار و حتی راکتیچ این توانایی را دارند تا تیکی تاکای را با سبک جدید به نمایش گذارند و به همین خاطر هر گاه این بازیکنان صاحب توپ می شدند به سرعت چند بازیکن اتلتیکو مادرید به آنها نزدیک می شدند. این باعث شد تا توان بدنی اتلتیکو مادرید در نیمه دوم کمتر شود و این فرصت برای بازیکنان سرعتی بارسلونا فراهم شود تا ضربه نهایی را وارد کنند. بازی کردن برابر بارسلونا با این سبک سیمئونه نیاز به توان بسیار بالایی دارد و کمتر تیم های می توانند با این سبک مقاومت کنند.

در دیدار قبلی که با پیروزی سه بر یک آبی-اناریها به پایان رسید مسی همه کاره میدان بود. او به سمت راست می رفت و با حرکات ویرانگر خود خط دفاعی حریف را بر هم می زد. سیمئونه در جام حذفی تلاش کرد تا از ابتدا مسی را زیر نظر گیرد. او به تورس و گریزمان دستور داده بود تا مانع از حرکت دنی آلوس و بوسکتس شوند تا ماریو سوآرس و سکویرا با خیال راحت مراقب مسی باشند. اتلتیکو مادرید داشت به هدف خود نزدیک می شد اما آن ضربه پنالتی همه چیز را تغییر داد و مالکیت توپ بارسلونا این بار هم جواب داد.

هوداران بارسلونا با این پیروزیهای روحیه بخشی که به دست می آوردند به آینده امیدوار می شوند. لوئیس انریکه دوباره در ترکیب خود دست نبرد و این نشان می دهد که او به ترکیب اصلی خود رسیده است. بارسلونا به سبک جدیدی از تیکی تاکا نزدیک می شود و مالکیت توپ این تیم در حال جواب دادن است.

این دیدار برای دو تیم بسیار سخت بود. بارسلونا هر چند مالکیت توپ زیادی نسبت به حریف داشت اما نتوانست موقعیت های زیادی را خلق کند و این نشان می دهد که اتلتیکو مادرید در کارهای دفاعی بسیار خوب است اما از طرف دیگر هم باید این را در نظر گرفت که بارسلونا هر چند حملات زیادی داشت اما دروازه این تیم برابر تیمی که روی ضد حملات تبحر خاصی دارد تهدید نشد و این نوید خوب دیگری برای انریکه است چرا که نشان می دهد خط دفاعی این تیم هم با تمرکز بیشتر و بالاتری بازی می کند. بارسلونا اگر به همین منوال ادامه دهد می تواند به روزهای اوج خود برگردد.

درباره ما
جامع ترین سایت هواداران بارسا در ایران | آخرین اخبار بارسلونا را با ما دنبال کنید ...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از قالب جدید راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 222
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 33
  • بازدید کلی : 12,051